26 Ocak 2012 Perşembe

PORTAKALLI TARİFLER



           
Portakal rengi, diğer bir adıyla turuncunun insanı içine çeken bir cazibesi vardır. Eski çağlarda “altın elma” olarak adlandırılan portakalın özrengi ve şekli itibariyle insanlara güneşi, yani yaşam kaynağımızı anımsatmıştır.

         Bende bir Akdeniz seyahatimde portakal bahçelerinin yanından geçerken onun verdiği canlılığı ve ışıltı bana aşkı anımsattı. Bugün izlediğim bir filmde de işte bu aşk konu edinilmişti. Bir şeye tutkuyla bağlanmak. O filmde de orkidelere olan aşktan bahsediliyordu ki işte bu aşk benim o seyahatte portakallara duyduğum aşkla çok benzerlik taşıyordu.

         Herkesin kendi geleceği için hayalleri vardır elbet. Benim hayallerimde bu seyahatte şekil almaya başladı. Bahçeli şirin bir ev hayal ediyordum her zaman ama hayallerim hiç tamamen şekilli değildi. Bahçemde portakal ağaçları istiyordum artık ve gelen misafirlere sunabileceğim portakallı tariflerimle herkesin damağına “altın elma”nın tatlı ekşi tadıyla farklı bir lezzet katmak istedim. Bu hayalin içinde yine eksikler vardı elbet çünkü ben portakallı tariflerle ilgili yeteri kadar bilgiye sahip değildim. Ankara’ya döner dönmez hemen araştırmalara başladım. Öncelikle annem arkadaşlarım ve evdeki yemek kitaplarımdan aldığım tarifleri not almaya ve denemeye başladım. Daha sonra diğer kitapları araştırmaya, internetten kaynaklar bulmaya çalıştım. Gitgide büyüyen bir tarif listesi oluştuğunu görmek bana çok büyük bir keyif verdi. Uzun bir süreçle topladığım bu notları daha sonra kızıma bir anı kalmasını istediğim için düzenlemeye ve bir kitap gibi toparlamaya çalışırken, yalnızca kızımın değil herkesin faydalanabileceği güzel bir tarif kitabım olduğunu gördüm. Araştırmalara devam ettim ve portakalın faydaları, kullanım alanları ve pratik uygulamalarla ilgili de elimde güzel belgeler toplandı..Kitap olarak basmak istedim ama bastıramadım.
Türkiye de portakal tarifleriyle ilgi kitap yok..Benim araştırmalarımda bulduğum ve denediğim tarif sayısı 150  kadar..Sizlerle sevdiğim tarifleri zaman içinde paylaşmak istiyorum......




Portakallı Pirinç Pilavı


1,5 bardak pirinç,
1 çorba kaşığı tereyağı,
3 tatlı kaşığı rendelenmiş soğan,
3 tatlı kaşığı rendelenmiş kereviz,(( arzu ederseniz))
tuz,
şeker,
1 bardak portakal suyu
1 bardak su
Yapılışı

*Pirinci iyice yıkayıp suda bekletelim.
* Soğan ve kerevizi tereyağında kızartın.
* Soğan pembeleşince üzerine pirinci koyup biraz kavuralım.
*Tuz, şeker, portakal suyunu ve 1 bardak suyu ilave edin.
*Az ateşte 10 dakika pişirin. Pirinç suyunu çekip göz göz olana kadar pişirin. Demlenmeye bırakın.
*Hazır pilavın üzerine isteğe göre rendelenmiş limon kabuğu eklenebilir.
* Pilav etlerle de servis yapılabilir.


1 Adet Portakalın Besin ve Vitamin Değerleri

Besinler
Birim
Değer
Kalori
62
Kcal
Protein
1
Gr
Toplam Yağ
Eser miktarda
---
Kolesterol
0
Mg
Sodyum
0
Mg
Potasyum
237
Mg
Karbonhidrat
15
Gr
Besin lif
3.1
Gr
A vitamini
3
%
C vitamini
91
%
Kalsiyum
5
%
Demir
1
%

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails